De Jungle - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu De Jungle - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu

De Jungle

Door: fhameka

Blijf op de hoogte en volg Frida

04 Februari 2012 | Ecuador, Cuyabeno

Hola,
Deze week even geen Spaanse les maar een excursie naar de Amazone jungle. Ik ben naar het Cuyabeno gebied geweest. In het gebied verbleef ik in een eco-lodge. De lodge is heel mooi en gezellig. Ze hebben geen electisch licht maar kaarsen dus elke avond is het dineren bij kaarslicht.
Elke dag maken we 2 excursies om zo veel mogelijk wilde dieren te zien. Ik heb 4 verschillende soorten aapen gezien. Doodskopaapjes (mr Nielson), Milk mouth aapjes, een soort brul aap en een aap met haren van 10 cm. Lijkt mij wel heel erg warm zo in de Junlge. Ook heb ik een Tarantula gezien in de Lodge:S Dan ga je wel even extra je klamboo controleren op enge beesten. Ook zijn de sprinkhanen en de mieren allemaal minimaal 10 cm groot. Da´s wel even wennen. Ook ben ik Piraña wezen vissen en heb ze natuurlijk gevangen!! Na het vissen was er de moglijkheid tot zwemmen in dezelfde rivier. Maar net als al het andere in de jungle is er niets gevaarlijks aan. Niets is peligroso (gevaarlijk) volgens de gids. Ook hadden we een nachty jungle tocht en dan komen de echte enge beesten naar buiten. Toen zagen we een schorpioen en een schorpioen spin :S. Ook springen de vissen ´s avonds uit het water en belanden ze zo in de boot. Dat was wel even schrikken.
En als klapper op de vuurpijl hebben we een Anaconda gezien. Die had de gids zelfs maar 3 keer gezien dus dat was chervere!
Ook hebben we een bezoek gebracht aan een sheman dit is de medicijn man van de native people. De mensen gaan nog steeds eerst naar hem toe voordat ze naar een westerse dokter gaan. De medicijn man probeert zijn patienten te genezen door zelf in een soort roes te raken en tijdens zijn halucinaties ziet hij de oplossing tot de kwaal. Het is wel een beetje raar verhaal vind ik. Dan is je dokter dus eigenlijk een drugs verslaafde, want hij raakt elke keer in een halucinatie. Maar sommige mensen zweren erbij.
Ik heb nog veel meer vogels gezien en vlinders helaas is het wel moeilijk om die op de foto te krijgen.
Volgende week een weekje aan het strand. Het kost een bus reis van 14 uur maar dan hebben we zon, zee, strand en spaanse lessen....

  • 05 Februari 2012 - 02:31

    Mariska:

    iiiieel!! wat een enge beesten allemaal! En ik dacht dat het hier in australie erg was, maar bij jou zijn ze nog veel enger! Kijk je wel uit? We willen je wel weer heelhuids terug zien :)

  • 05 Februari 2012 - 10:40

    Greetje Groen:

    Dag Frida,

    Je blijft een vissers talent!!!!!!!!!
    Wat een ervaringen allemaal zeg!!!!!!!!!!!!
    Dat wordt over 64 dagen weer wennen in dat saaie Nederland.
    Veel plezier zeg.

    Liefs, Greetje

  • 05 Februari 2012 - 12:12

    Ed En Marian:

    Ik zou mijn bed 1000 x nakijken en dan nog niet lekker slapen Maar wat mooi allemaal geniet er maar goed van en van de warmte het is hier berekoud.
    Liefs Ed en Marian

  • 05 Februari 2012 - 12:31

    Danja:

    Wat een ontzettend leuke dingen doe je!!! En super mooie foto's :-) Je kunt zo bij National Geographic werken ;-)
    Ontzettend mooie omgevinge en lekker weer zeg! Dat is wel wat anders dan de sneeuw en het ijs hier.... Maar dat is ook heel leuk hoor :-P Veel plezier op t stand
    -xxx-Danja

  • 05 Februari 2012 - 18:32

    Marijke En Harry:

    Wat een leuke dingen maak je mee 10 cm grote mier het is wat
    nog veel plezier en tot hoors

  • 05 Februari 2012 - 18:57

    De Boersmaatjes,:

    Hoi Frida,

    Ik ben blij dat je heelhuids uit de jungle bent gekomen, en dat je nu een weekje aan het strand kunt liggen, daar ga ik tenminste vanuit. Daar heb ik nu ook wel zin in, bij ons is het nu namelijk -6 graden. En alles is wit van de sneeuw.

    Ik ben nu al benieuwd wat je volgende week te vertellen hebt,

    XXX en veel liefs, Andre, Ada, Bart en Merel

  • 06 Februari 2012 - 11:07

    Wim En Anjo:

    Hallo frida

    Wat een avontuur weer,wat is de wereld toch mooi hè
    Ik ben niet alleen jaloers op je reis maar ook op de temperatuur ,als ik zie dat jij daar met een hemdje op de foto staat.
    Wij komen net uit Berlijn en daar was de gevoelswaarde buiten min 28 graden en veel sneeuw
    Het leek wel een Kerst reis
    Maar hier zijn ze ook allemaal nerveus over de elfstedentocht
    Het vriest dat het kraakt
    Als jij straks op het strand ligt zijn wij aan het schaatsen
    It giet oan zoals ze in Friesland zeggen
    X x Wim en Anjo

  • 06 Februari 2012 - 13:13

    Paul:

    iiiieeeewwww!!! vooral die slang!! wat stoer dat je daar zo dichtbij hebt gestaan. Deze daredevil zou nog niet meer dat oerwoud in gaan(A)
    Super gave foto's hoor!


  • 06 Februari 2012 - 21:45

    Annie :

    hey frida!!!
    Ik vind die vis nog het engst... maar die super grote sprinkhaan... brrr. ik zou ook niet lekker slapen als je bedenkt dat die zomaar naast je kan liggen. jakkes... heb je ook al spagetti gegeten met een schaar? :D wij zitten hier maar in het super koude nederland en je kachel in het hok wil niet meer warm worden dus we zitten hier met twee dekens over elkaar want warm is het hier zeker niet.. het e-woord is al meerdere keren gevallen en misschien ga je het wel allemaal missen... ben ik toch blij met die bontjas van 13 euries.. gelukkig is het door de kou niet zo glad dus veel ongelukken heb ik nog niet gezien. wel nemen heel veel mensen vrij om te gaan schaatsen. grappig hoor.. vooral nu de rayonhoofden bij elkaar zijn geweest weet heel nederland niet meer wat ze moeten doen. je kan zelfs schaatsen op de keizersgracht!! dat ga ik ook maar een keer doen van de week. dat lijkt me echt uniek!! pap gaat vast met me mee.
    en ik moet morgen weer naar school... nou ja school alleen dinsdag dus. verder moet ik zelf maar gaan bedenken wat ik ga doen.. schaatsen?!... :P veel plezier op het strand en denk vooral niet aan ons hier als jij weer lekker op je surfplankje staat.
    en je weet jet he! zonder foto heb je niet op de plank gestaan!!
    XXX

  • 07 Februari 2012 - 06:13

    Heleen:

    Iiee dat je die aan durft de raken! :P Wel supergaaf allemaal! En suuuupermooie zonsondergang! Daar ben ik wel een beetje jaloers op ^^ Maar die beestjes mogen op het andere continent blijven :) Veel plezier aan la playa!

  • 07 Februari 2012 - 13:01

    Oma En Opa:

    Hedenmorgen 6/2 je kaartje uit Quito ontvangen waarvoor onze dank. Wij kijken elke week naar je reisverslag uit. Ga maar door met genieten, wat zal je bij thuiskomst veel te vertellen hebben. Nog een leuke tijd en tot ziens in Holland

  • 08 Februari 2012 - 14:34

    Paps:

    hoi dochter,
    gisteren de kleine Waterlandtocht geschaatst. Zonnetje, zwart ijs, warme thee en borrel mee, wat een feest. Geen enge beesten gezien overigens. Hier is zelfs het leger ingezet om het parcours in Friesland aan te vegen. Ik hoorde vanmorgen het eerste journaal: het elfstedenijs is de nacht niet zo goed doorgekomen. En: we krijgen in het weekend dooi rond de noord......Dus geen Russen of zo, geen aanslag, nee....we krijgen dooi rond de noord. .....
    Wat een gezeur de hele dag, chillfactors, ijsaangroei, er worden zelfs helderzienden en andere pis- en koffiedikkijkers bijgehaald. Crisis? Wat crisis? Is het ijs nog niet goed dan??
    Nee, dan kun je maar beter proberen op een surfplank te blijven staan en af en toe wat zand happen.
    Ik ben benieuwd naar de surffoto's.
    XX

  • 09 Februari 2012 - 10:21

    Paps:

    Blijf maar lekker op je surfplank staan:
    IT GIET NET OAN
    xx

  • 10 Februari 2012 - 15:55

    Anne En Paps:

    Hey Frida!
    Paps en ik hebben vandaag geschaatst over de grachten van amsterdam!! Dat was echt geweldig! Het ijs was wel slecht maar het was wel uniek. We hebben rondjes geschaatst over de kloveniersburgwal dan stukje Amstel en dan over de groenburgwal weer terug. Dat ijs was een stuk beter. Later hebben wij een rondje geschaatst over het ilperveld. Dat was heerlijk met dit weer! Lekker in het zonnetje. Ik ga de foto's op Facebook zetten dan kan je ze ook zien. En lekker jaloers worden op ons ;)
    Veel plezier met surfen! Wij gaan nog een rondje!
    X

  • 11 Februari 2012 - 15:26

    Miriam:

    Hoi Frida, leuk om elke keer je belevenissen te lezen, ieee wat eng van de grote mieren, spriekhanen, duizendpoten enz. De lodge ziet er erg mooi uit; blijf genieten !
    Veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuyabeno

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

10 April 2012

Laatste week

30 Maart 2012

Machu Picchu

23 Maart 2012

Titicaca meer

17 Maart 2012

Van de woestijn naar de bergen

05 Maart 2012

Galapagos het paradijs op aarde
Frida

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 27853

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 08 April 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: