De zon in de zee zien zakken - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu De zon in de zee zien zakken - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu

De zon in de zee zien zakken

Door: fhameka

Blijf op de hoogte en volg Frida

14 Februari 2012 | Ecuador, Montañita

Hey allemaal,
Heel erg bedankt voor alle leuke reacties. Ik weet dat jullie net allemaal bijkomen van het idee dat de tocht der tochten niet door gaat maar hier in Ecuador gebeuren ook spannende dingen.
Deze ben ik vanuit de Jungle naar Quito gegaan. Daar hadden we een vrije dag en toen heb ik de evenaar bezocht!! Want ik moest natuurlijk die foto met elke voet op een andere wereld deel. Ook ben ik er egg-master geworden. Dit betekend dat het me is gelukt om een rauw ei op een kop van de spijker te kunnen laten staan. Dit kan op de evenaar!!! Het was een leuke dag en ook gelijk mijn laatste dag in Quito.
De volgende dag stond een lange bus rit van wel 14 uur op me te wachten om naar Montañita te gaan. Het duurde wel heel lang maar dan ben je ook wel ergens.
Montañita is een klein dorpje aan de Stille Oceaan. Het dorpje kent geen officele straat namen en het is dus niet mogelijk om er post naar toe te sturen.
Het dorpje is het surf paradijs van Ecuador en misschien wel van heel zuid-amerika zoals ze dat daar zeggen. Alles is op het surfen en feesten ingesteld. Alles gaat heel erg rustig aan en haast is een woord wat niet bestaat. Zelfs voor Ecuadoriaanse begrippen was het er heel erg rustig.
Ook wast het weer ernaar om je maar niet druk te maken. Lekker warm altijd rond de 30 graden het regende vaak ´s avonds maar dan was het er toch ook niet echt koud.
Ondanks dat het er allemaal maar rustig aan gaat had ik toch best een druk rooster. Van 10-12 spaanse les en dat van 13-15 uur surf les direcht gevolgd door weer 2 uur spaanse les (15-17). Daar kwamen de feestjes van ´s avonds nog eens bij. Want elke avond waren er wel meerdere leuke live optredens te vinden.
Het surfen lukt me aardig goed. Beter dan de laatste keer in Frankrijk. Alleen waren mijn blauwe plekken wel een heel stuk groter. Maar ach alles went en iedereen loopt met die dingen.
Na een heel leuk weekje Montañita moest ik afgelopen zaterdag er toch echt aan geloven en vertrekken naar de Galapagos. Mijn vliegtuig vertrok van Guayagil naar San Christobal. Het was wel lekker want dan hoefde ik niet meer zo lang in de bus te zitten. Op het vliegveld aangekomen bleek dat zelfs de ecuadoriaanse way of live is doorgedrongen op het vliegveld. Dit betekent dat de vluchten standaard minimaal 10 minuten te laat vertrekken, voor onze standaard.
Deze aankomende 3 weken zal ik me voornamelijk op het eiland San Christobal moeten vermaken en werken op de Hacienda Tranquilla.Vanaf vandaag ben ik begonnen met mijn vrijwilligers werk en dat was wel leuk. We gingen te paard naar een plek op bepaalde planten te halen die herplant moeten worden.
Het dorpje in de stad is heel erg rustig. Je ziet er af en toe letterlijk geen kip op straat. En de grote horde toeristen heb ik ook nog niet echt gezien. Misschien volgende week met carnaval dat het wat word.
Ondertussen heb ik al wel de grote hoeveelheden zeeleeuwen gezien en geroken. Ook de leguanen en krabben en vogels zijn er van de partij. Dan merk je pas echt dat je op de Galapagos bent.
Ook aan de prijzen die je overal betaald voor je boodschappen. Die zijn ongeveer 20% duurder dan op het vaste land. Maar dan nog maar niet te beginnen over de toeristische dingen die je kan doen... Maar ach dan ben je ook wel ergens:)
Vanaf vandaag zijn er een aantal britten en duitsers bij gekomen. Dus mijn talen gaan er ook nog op vooruit!!

  • 14 Februari 2012 - 23:03

    Mariska:

    Wow fried, je bent gewoon op de Galapagos! Ben zooo jaloers! Geniet er van en ik ben benieuwd naar de foto's! xx

  • 15 Februari 2012 - 08:25

    Lotte:

    Hee friet! leuk dat je ook foto's bij je verslag doet :) dan krijgen we een nog beter beeld van je reis! klinkt echt geweldig wat je daar allemaal mee maakt!

  • 15 Februari 2012 - 09:05

    Paps:

    Hoi Frida, super hoor! Welke kant valt het ei eigenlijk op als je dat ei in Nederland op een spijker zet? Neem je dat ei mee als hoofdprijs voor het beste antwoord?
    Dat is wel even wennen, die eilandstilte na al die feestavonturen in Ecuador. Maar goed, er moet nu gewerkt worden ! ;-)
    Heel veel plezier nog. xx
    Wij lijden hier wel in stilte.....

  • 15 Februari 2012 - 10:07

    Greetje:

    Leuk zeg op de Galapagos. Dit maakt mij wel jaloers, zou ik ook nog graag een keer willen. Al die bijzondere dieren en planten!!!!!!!!
    Veel plezier en geniet er van!!!!!!!!
    Greetje

  • 17 Februari 2012 - 11:44

    Anne En Mams:

    Hehe eindelijk bewijs dat je op die plank heb gestaan. Wij zitten nu in de la plache in leiden. We zijn net naar de ertrusken geweest. We hebben hele mooie sieraden gezien en daar werden we zo hebberig van dat we nu maar aan een mega groot stuk chocotuffeltaart zitten. Mmmmm lekker. Mams vind die foto's op Facebook wel heel leuk. Vooral die foto van de leguanen met die zeehond. Heb je het nog een beetje naar je zin?
    Xx

  • 20 Februari 2012 - 16:18

    Mams:

    Hoi lief meisje,
    Ben je fijn carnaval aan het vieren geweest, is dat anders als je het op z'n zuid-Amerikaans doet?
    Heb je al gehoord dat prins friso de tweede zoon van Beatrix in coma ligt. Hij was afgelopen vrijdag gaan skiën op een plaats waar groot lawine was en hij is getroffen.Hij heeft 20 minuten onder het sneeuw gelegen en is nog steeds in levensgevaar. Cohen wil geen partijleider meer zijn van de PvdA.
    Volgens peilingen is zijn partij gehalveerd. Nu na de elfstedentocht koorts is nu continu in het nieuws de prins en Cohen en natuurlijk Griekenland. Ook heb je er een achterneefje bij, Karin en Wilfred hebben een zoon gekregen hij heet Eden. En Sven Kramer en Irene Wust zijn weer allround wereld kampioen geworden.
    Zo dit zijn alle nieuwtjes. Ik hoop dat je het daar naar je zin hebt,ik zag nog 7 weken en dan ben je er weer, dat wordt voor mij nog heel hard werken als je begrijpt wat ik bedoel.ik vind alles zo lekker en de paaseitjes liggen al weer in de winkel. Echt hopeloos.
    Kusjes mams

  • 24 Februari 2012 - 20:22

    Kirsten:

    OMG, Frida, surfchick! Je wordt nog een echte surfpro!! Echt supervet dat je naar de Galapagos gaat, maar die stukken over al die enge beesten in de jungle... Wat een horrorverhalen! :S Cowabonga, dude! ;) XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Montañita

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

10 April 2012

Laatste week

30 Maart 2012

Machu Picchu

23 Maart 2012

Titicaca meer

17 Maart 2012

Van de woestijn naar de bergen

05 Maart 2012

Galapagos het paradijs op aarde
Frida

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 27843

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 08 April 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: