Galapagos het paradijs op aarde - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu Galapagos het paradijs op aarde - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu

Galapagos het paradijs op aarde

Door: fhameka

Blijf op de hoogte en volg Frida

05 Maart 2012 | Ecuador, Quito

Ik ben nu al weer dik drie weken op de Galapagos en het begint wel heel erg te wennen allemaal.
Het klopt dat ik hier ook vrijwilligerswerk heb gedaan voor 2 weken maar ik ben er een weekje eerder mee gestopt omdat ik me niet gelukkig voelde op het project. En mijn eerste doel was toch echt plezier hebben. Het klinkt een beetje slecht om te stoppen maar het besluit heeft me wel veel gelukkiger gemaakt. Na de twee weken werk heb ik nog 3 andere eilanden bezocht. Allemaal schitterend.

Eerst heb ik Santa Cruz bezocht samen met een paar andere vrijwilligers. Dit eiland is het meest toeristische eiland van het stel. Hier zie je de grote boten in de haven liggen en zie je overal souvenier winkeltjes. Maar het is er ook prachtig. Ik heb daar eerst tortuga bahia bezocht. Dit is een wit koraal strand met een hele blauwe zee. Alleen heb ik er geen tortugas (schildpadden) gezien maar wel een heleboel zee leguanen. Hier lekker een middagje liggen bakken. Het strand is heel groot en er waren bijna geen mensen. Echt een plaatje vanuit de reis brouchures.
Op Santa Cruz heb je ook het Darwin research centre. Het klinkt spannender dan het is het is namelijk een plek waar ze schilpadden fokken. Ook woont er Lonesome George. Dit is de laatste landschildpad van Floreana. Ze proberen hem al 30 jaar te kruisen met andere soorten om zo toch een beetje het de soort te redden maar dat is nog niet gelukt. Maar we zijn even bij george op bezoek geweest maar hij was niet echt actief. Hij had het ook warm. Na de schildpad heb ik Las Grietas bezocht. Dit is een soort canyon waar zeewater in staat. Je kan er dus heerlijk zwemmen of van de rotsen af springen. En het water is er echt heerlijk koel. Kortom weer een hele mooie plek om gewoon even te relaxen en af te koelen na een zware wandeling.
En om de eilanden meer zijn dan alleen maar strand zijn we ook naar de lava tunnels in het ´binnenland´ gegaan. Deze lava tunnels zijn tijdens de uitvloeiing van het lava gevormd. Degene die ik bezocht heb was soms wel 5 meter hoog. Het was gaaf om te zien en we waren daar als einige toeristen dus dat was helemaal super gaaf.

Vanaf Santa Cruz hebben we een dagtrip gemaakt naar Floreana. Dit eiland heeft maar 1 dorpje en er wonen minder dan 100 mensen op het eiland.
Op de heenreis zwommen de dolfijnen om de boot en zag ik mantray´s uit het water springe!!
Het eiland werd vroeger gebruikt door piraten. Het heeft er nog een piraten grot aan overgehouden. Ook was er een zwart strand. Gelukkig was het er een beetje bewolkt en konden we gewoon op het strand staan. In de middag gingen we snorkelen en toen ik in het water lag werd ik bijna aan gezwommen door een pinguin!!! Later hebben we er nog een paar gespot vanaf de boot dus kon ik foto´s maken!!

Na Floreana ben ik in mijn eentje verder gegaan naar Isabela. Dit eiland is denk ik een van de minst toeristische van de grote eilanden. Wel zijn er genoeg hostels en dingen om te doen. Ook kwam ik er weer mensen tegen die ik al was tegen gekomen in Montañita. Het is echt een kleine wereld.
De eerste dag heb ik er de Sierra Negra bezocht. Dit is een actieve vulkaan en was voor het laatst uitgebarsten in 2005. Het heeft de een na grootste krater ter wereld. Als je alleen naar actieve vulkanen kijkt. De krater heeft een doorsnee van 10km! Het was er echt schitterend mooi. Ook ben ik naar een parasiet vulkaan gelopen. Daar kon je echt over de lava velden lopen van de verschillende uitbarstingen. Het was echt prachtig net een maanlandschap.
De tweede dag ben ik gefietst naar de muur der tranen. Isabela is tijdens WO II een plek geweest van de Amerikanen om zo het Panama kanaal beter te kunnen beschermen. Na de oorlog werd het eiland gebruikt als gevangenis kamp door de ecuadorianen. Hierbij maakten ze gebruik van de infrastructuur die de amerikanen achter lieten. De gevangen werden heel slecht behandeld en moesten hun eigen muur bouwen. Er werd gezegd dat de zwakke gingen dood en de sterke huilden. Vandaar de naam.
Na dit allemaal te weten te zijn gekomen was het toch wel een beetje vreemd om er echt helemaal in mijn eentje er rond te lopen. Op de weg er naar toe lagen de wilde schildpadden gewoon op de weg er stond er een bord pas op voor overstekende leguanen. Het was echt een mooie plek maar er zijn wat minder mooie dingen gebeurt.
Om alles nog even goed af te sluiten nog maar even op strand gaan liggen.

Na deze mooie eilanden was het alweer tijd om naar San Christobal te gaan. Omdat ik eerder ben gestopt met vrijwiligers werk heb ik mijn ticket vervroegd uit dit mooie paradijs om meer tijd te kunnen hebben in Peru.
Dit betekent dat ik morgen 6 april vertrek vanuit de galapagos weer richting het vaste land. Het is tijd om mijn luie strand dagen in te ruilen voor de hoge bergen van de Andes. Woensdag hoop ik in de bus te stappen en dan hoop ik 24 uur later in Lima uit te stappen. Op naar een nieuw avontuur!!

  • 05 Maart 2012 - 17:53

    Mama:

    Frida, geweldig allemaal wat een mooie foto's best knap van je dat je alleen naar zo een oorlogs monument bent gegaan ik weet dat het niet jou grootste hobby is. Heb je die nacht nog geslapen?
    Ik neem aan dat je 6 maart bedoeld dat je naar Peru afreist. Vandaag met Ada en Anne naar de noordemarkt geweest. we hebben veel leuke dingen gezien,wij waren ook even in vakantie sfeer. Alleen is het weer hier, het lijkt wel herfst. Maar s'morgens vroeg hoor je hier ook weer de vogels zingen dus het voorjaar zit er aan te komen. Ik heb weer bloemen zaad gezaaid. Om in de zomer weer mooie plantjes te hebben. Meid geniet van alles en kom met mooie en spannende verhalen thuis.
    Kus mams

  • 05 Maart 2012 - 18:10

    Greetje Groen:

    De galapagos waren erg mooi zo te zien aan de foto's.
    Je gaat al weer naar Peru. Daar is vast ook weer heel wat te zien. Ik ben erg benieuwd naar je foto's. Geniet er van!
    Ga je daar weer met een groep rondreizen of maak je die trip in Peru in je eentje?
    Pas goed op jezelf en geniet met volle teugen.
    Liefs Greetje

  • 05 Maart 2012 - 19:06

    Miriam:

    Wat stoer van je dat je belist hebt om eerder met het vrijwillegerswerk en dus lekker voor je zlef te kiezen en andere mooie en bijzondere dingen te zien en doen! Veel plezier in Peru.

  • 07 Maart 2012 - 08:04

    Paps:

    Weet je dat die zeeleeuwen vreselijk uit hun bek stinken? Niet zoenen dus.... En dan dat strand met al die leguanen, pinguins en schildpadden. Wat een drukte daar. Ben ik blij dat ik hier lekker rustig binnen zit, 4 graden buiten, regen, triest weer...zucht...:-(
    Ben benieuwd naar Peru.
    xx

  • 07 Maart 2012 - 18:30

    Danja:

    Hey ik liep een verhaal achter zag ik, maar ik ben weer helemaal bij:-)
    Wat ontzettend mooie foto's en leuke dingen maak je mee. Ik ben jaloers!
    Zit ik hier een beetje te bikkelen om af te studeren ;-P

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal vanuit Peru!!!

    -xxx-Danja

  • 08 Maart 2012 - 00:30

    Mariska:

    PINGUINS!! wat zijn ze toch leuk :)
    Het ziet er allemaal ongelofelijk mooi uit! en je geniet er van zo te zien :)
    Hier vlakbij Melbourne hebben ze ook een eiland vol pinguins, daar ga ik binnenkort naartoe. Heel erg veel plezier in Peru. Ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Groetjes vanaf de andere kant van de Grote Oceaan. xx

  • 09 Maart 2012 - 12:56

    Heleen:

    Hee Frida! Het ziet er echt heel mooi uit! En dat strand! :O Wauw, echt supermooi. Zo leuk dat je zoveel verschillende dingen/landen ziet. De Andes lijken me geweldig om een keer te zien ook! Geniet van je reis verder!

  • 10 Maart 2012 - 21:12

    Henk :

    Dag Frida,
    Prachtig afwisselend landschap! Het mystieke van het vulkanische met zwarte stranden en de lavatunnels, dan weer het witte romantische strand. Byzondere beesten die getuige de bordjes goed beschermd worden. Zo'n muur der tranen laat wel een treurige smaak na, zo ljkt me.
    Vanuit je verhaal en foto's snap ik dat Darwin daar met zijn bootje ook heen wilde. Gelukkig is het nu beschermd Unesco gebied. Nu maar hopen dat een tsunami, een olietanker, of de economische toeristenlobby de boel niet vernielen.
    Veel plezier in Peru. Neem maar een panfluitje mee naar nederland.
    Groeten, Henk

  • 11 Maart 2012 - 14:30

    Annie:

    Bedankt voor de pinguïns!! Ze zijn vet cool. Wat een mooi kleed trouwens! Van mam had je dr ook wel een voor haar kunnen meenemen. Echt heel mooi. Hoe is Peru? Last van hoogte ziekte of ben je daar niet hoog genoeg voor? Xx

  • 12 Maart 2012 - 17:40

    Mevr.Meijer:

    Frida bedankt voor de mooie kaart, leuk dat je aan me hebt gedacht.ikhoop dat je veel mooie dingen meemaakt. Geniet van alles maar doe wel voorzichtig.
    Met vriendelijke groet mevr. Meijer

  • 12 Maart 2012 - 17:44

    Dhr Beck:

    Frida, bedankt voor de mooie ansichtkaart , ook de foto's die je maakt zijn mooi. Leuk om te zien.
    Nog veel plezier in Peru.
    Groeten dhr.Beck

  • 13 Maart 2012 - 14:30

    Miriam:

    Hoi Frida,
    wat leuk dat je aan ons hebt gedacht en een kaartje hebt gestuurd!
    En al helemaal in het spaans, knap hoor :)
    Inmiddels in Peru, al spannenede dingen beleefd?
    Ik kijk uit naar je nieuwe reisverslag,
    Saludos y besos.

  • 13 Maart 2012 - 17:46

    Werner:

    Hey Frida!

    Dankjewel voor je kaartje!
    En hoewel ik kan zien aan de reacties op deze site dat ik niet de enige uitverkorene was, (:P) vond ik het erg leuk om te krijgen.
    Inmiddels ook beetje door je foto's heen gebrowsed en stukken van je verhalen gelezen.
    Je maakt leuke dingen mee, volgens mij geniet je je een ongeluk.
    Gelukkig (voor ons) zag ik dat 't nog maar 25 dagen duurt voordat je weer gezellig hier bent, :)

    tot dan!

    W

  • 14 Maart 2012 - 13:37

    Rianne:

    He Frida!!

    Wat leuk dat je ons allemaal een kaartje hebt gestuurd! Heel erg bedankt!
    Ik kijk zo af en toe op je site en lees je verslagen en bekijk de foto's. Erg gaaf wat je daar allemaal doet!
    Ik kijk uit naar je volgende verslagje en natuurlijk de foto's!

    Geniet van je laatste maandje daar!!!

    Xxx

  • 15 Maart 2012 - 11:37

    Lydia:

    Eindelijk even de tijd er voor genomen om je verslagen te lezen. Meid wat heb jij al een hoop mee gemaakt en gezien. Om jaloers op te worden. Wat een prachtige foto's. Nog een paar heel mooie weken daar, geniet lekker. We zijn erg benieuwd naar je avonturen. Groetjes vanuit een zonnig Purmerend ,Lydia Peter, Naomi en Aico

  • 17 Maart 2012 - 14:36

    Anne:

    Ik heb de eerste lammetjes al gesignaleerd!!!!

  • 17 Maart 2012 - 16:13

    Paps:

    Ik heb mijn eerste snoekbaars van dit jaar gesignaleerd. :) En de eerste fles Retsina die mams op dit moment open trekt. We eten grieks vanavond. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

10 April 2012

Laatste week

30 Maart 2012

Machu Picchu

23 Maart 2012

Titicaca meer

17 Maart 2012

Van de woestijn naar de bergen

05 Maart 2012

Galapagos het paradijs op aarde
Frida

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 27847

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 08 April 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: