Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu

Quito

Door: fhameka

Blijf op de hoogte en volg Frida

20 Januari 2012 | Ecuador, Quito

Hola,

Het is al weer bijna een week geleden dat ik richting Quito ben vertrokken. De reis was erg lang. Zaterdag heeft voor mij 31 uur geduurd. Op het vliegveld kwam er een ouder echtpaar mij en een ander Nederlands meisje ophalen. We werden direct naar het studenten huis gebracht. Het studenten huis staat midden in het uitgaanscentrum van Quito dus konden we gelijk genieten van de drukte. Het studenten huis is schoon en groot. In totaal kunnen er 9 mensen in. Meer dan de helft is Nederlands zo dat praat lekker makkelijk. Quito is een gigantische stad met eromheen veel hoge bergen. Die zien er precies zo uit als ze horen in de Andes. Omdat de stad op bijna 3000 m kreeg in de eerste 3 dagen wel last van hoogte ziekte. Hoofdpijn en constant een droge mond. De eerste paar dagen kwam er ook de jetlag bij. Het is hier 6 uur later. Om 16 uur wilde ik al naar bed en om 5 uur ben je klaar wakker.
Maandag morgen was het tijd voor de eerste spaanse les. Je was al ingedeeld op nieveau en ik kwam de klas Nivel Basico 2 (basis niveau 2) terecht. Ik heb dus een klas overgeslagen hihi. Ik kon gelukkig goed aansluiten en hoefte zo niet helemaal overnieuw te beginnen. Was die cursus in nederland toch nog ergens goed voor :).
´s Middags kwam mijn moeder en vader van het gastgezin met ophalen van school. Consuela en Roberto slaap ik voor een week. Achter het huis is een schuurtje dat omgebouwd is tot slaapkamer met badkamer ensuite. Ook hebben ze 2 honden Frida en Nila. Ja dat is af en toe heel makkelijk, dan weet ik niet of ze mij bedoelt of de hond.

De rest van de week had ik ´s ochtends spaanse les en ´s middags een andere activiteit. Een middag welkomsborrel, city tour, (pivé) salsa les (2 keer), ecuadoiraans koken en Lady´s night (gratis drinken voor de meisjes in de kroeg)

Het weer in Quito is heel erg veranderlijk zo erg zelfs dat ze geen voorspellingen maken maar gewoon even naar de lucht kijken en dan ongeveer weten hoe lang het nog duurt voordat het gaat regenen. ´s ochtends is het vaak zonnig en dan om een uur of 4 gaat het dan regenen, ook koelt het dan een stuk af. Tijdens de city tour gingen we naar Centro Historico. Daar hebben we de basilica beklommen. Dan merk je echt weer dat je op grote hoogte zit. Na een trap ben je al helemaal buiten adem. Bovenop ging het keihard regen en hagelen en onweren. Gelukkig was het buiten en waren we met een ijzeren trap omhoog gegaan. Je zag de bliksem gewoon inslaan en wij stonden op een van de hoogste punten van de stad. Dit is tot nu toe de enige keer dat ik me onveilig voelde. De rest van de tijd moet zeker als meisje alleen goed opletten.De stad is niet altijd even veilig en moet je na 17 uur toch wel een taxi nemen. Maar die zijn hier gelukkig niet zo duur voor 2 dollar word ik veilig naar mijn gast gezin gebracht. Ook moet je geen waardevolle dingen in je rugzak houden en als er veel mensen zijn je rugzak op je buik dragen maar dat is in elke grote stad op de wereld.
Quito is ook een hele viese stad bij de bussen moeten volgens nog een katalysator krijgen. Ik probeer namelijk elke dag naar school te lopen en dan hangt er al zoveel smog dat het pijn doet je ogen en dan is het pas 8 uur ´s ochtends.

Het oude centrum is echt heel anders dan het nieuwe centrum alles is in koloniale stijl. Het is echt mooi maar ik snap nog niet waarom het precies op de Unesco monumenten lijst staat. Ook staat er een gigantisch Maria beeld op een heuvel top en die waakt over de stad.
Gister zijn we met alle studenten weer de stad ingegaan met de leraren. We hebben en museum bezocht en tropische vruchten geproefd op de markt. Alle vruchten zijn hier zoveel zoeter dan in Nederland. ´s middags hebben we met zijn alle een typisch ecuadoriaans gerecht gemaakt. Echt heel lekker.
Kortom het was deze week alleen maar druk druk druk.
Morgen naar de vulkaan Cotopaxi en zondag naar Puerto Quito waar ik weer een week lang spaanse les krijg.

  • 20 Januari 2012 - 22:35

    Harry Marijke Groen :

    leuk te lezen wat je al hebt mee gemaakt
    Geniet er verder maar van

  • 21 Januari 2012 - 05:04

    Mariska:

    Ziet er allemaal hartstikke leuk uit! Lukt het met je spaanse lessen? Veel plezier op de vulkaan, en blaas iedereen maar omver met je geologische kennis ;)

    xx

  • 21 Januari 2012 - 10:58

    Lotte:

    hee Frida! Ziet er super uit! Ik denk dat je het goed kunt vinden met je gastmoeder (al die sieraden?!)

    x

  • 21 Januari 2012 - 12:37

    Paps En Mams:

    Lieve Frida
    fijn dat je het naar je zin hebt. Al dikke vrienden met je naamgenoot? Als je Frida roept komt de hond en als er met sieraden wordt gerammeld kom jij?? ;--) Leuk verhaal over dat onweer terwijl jullie langs ijzeren trappetjes klauteren.....Heb je al fruit gegeten wat je nog niet kende? Nog een tip: ga eens onderzoeken of je autokatalysatoren of zonnepanelen kunt verkopen. De ouderwetse VOC mentaliteit, weet je wel. We zijn benieuwd naar de beklimming van de vulkaan.
    xx

  • 21 Januari 2012 - 15:34

    Greetje Groen:

    Lieve Frida,
    Leuk je verslag te lezen!!!!!!!!!
    Het ziet er allemaal erg gezellig uit.
    Geniet er van!!
    Groeten
    Greetje

  • 21 Januari 2012 - 20:03

    Annie:

    Hoi frida!!
    leuk om weer van je te horen!! Jasper en ik hebben Gent overleefd. Jap heeft daar een bier gedronken van 1.2 liter!! je kan de foto op facebook zien! helaas was het weer slecht en hebben we veel in musea, kerken of kroegen doorgebracht. vooral de kroeg... :D we hebben ook heel wat bier mee genomen. ik denk alleen dat ze op zijn als jij weer terug bent. maar ik ga graag nieuwe halen hoor!! het was heerlijk. veel plezier daar!! XX

  • 22 Januari 2012 - 11:44

    Wim En Anjo:

    Hola frida
    Qué tal
    Tengo entendido de la narracion Qué desee en una hermosa Pedro
    Sobre Togo por la niche pais inseguro

    Las foto's Qué tieners en tu divertidas ,el grutto donde estas ,bueno me parece

    Seguir cerca
    Saludos. Anjo. X

  • 22 Januari 2012 - 12:55

    Merel En De Rest XD:


    Heey Frida

    Le deseamos mucha diversión en Ecuador, lindo perro Frida.
    ¿Es ella un poco de amor?
    Y también se puede obtener junto con sus compañeros de viaje, y que todos los que la joyería?
    Informe de buen viaje! XD

    PS. Weet je wat er staat?

    XXXOns!


  • 24 Januari 2012 - 12:14

    Danja:

    Hey Fried,
    De verhalen klinken goed en de foto's zien er ook heel leuk en mooi uit. Volgens mij vermaak je je wel :-)
    Ik heb wel ons icetea momentje gemist gister hoor ;-)
    -xxx-Danja

  • 29 Januari 2012 - 13:57

    Ingrid Bissessur:

    Hey Frida...wat goed...alle nieuwe en leuke ervaringen die je opdoet en dan nog je naamgenote tegen komen helemaal in Zuid- Amerika :D :P...Heel veel plezier...zal je vanaf nu volgen en blijven meegenieten van alle verslagen en foto's...Let op jezelf en geniet er lekker van...leuk...spannend...dikke kus van mij!!! Doeiiii!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

10 April 2012

Laatste week

30 Maart 2012

Machu Picchu

23 Maart 2012

Titicaca meer

17 Maart 2012

Van de woestijn naar de bergen

05 Maart 2012

Galapagos het paradijs op aarde
Frida

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 27857

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 08 April 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: