Carnaval op de Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu Carnaval op de Galapagos - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Frida Hameka - WaarBenJij.nu

Carnaval op de Galapagos

Door: fhameka

Blijf op de hoogte en volg Frida

22 Februari 2012 | Ecuador, Quito

Ben nu iets meer dan een week op de Galapagos en de Darwin vinken worden al een beetje normaal. Raar hoe snel dat gaat. Het vrijwilligers project gaat gewoon verder. Het is niet altijd even spannend maar het is voor een beter doel. Van het weekend was ik vrij. Op zaterdag heb ik toen met een stel andere vrijwilligers op een snorkel tocht gegaan naar Leon Dorimendo. Dit was echt fantastisch. Ik heb nog nooit zoveel verschillende vissen zo dichtbij elkaar gezien. Ook konden we dichtbij zwemmende zeeleeuwen komen. Die zien er echt zo mooi uit onderwater. Heel sierlijk en elegant. Ook zijn ze helemaal niet bang voor je maar eerder nieuwsgierig. Ze komen tot echt een halve meter afstand. Ook heb ik de nodige blauw voet jan van genten gezien en leguanen. Je kon ik een blik een roodvoet krab een zeeleguaan een blauwvoet jan van gent en een pelikaan zien. Echt ongelofelijk. Ook zaten er fergat vogels o hun nest met hun rode keel helemaal opgeblazen echt gaaf om te zien. Later zagen we ook veel schildpadden en galapagos haaien voorbij komen. Helaas was er aardig veel stroming dus konden we er niet heel erg lang van genieten. Maar echt de schildpadden keken je gewoon recht in je ogen aan. Echt Life van de BBC was er af en toe niets bij!!
Ben helaas wel goed verbrand op mijn rug. Het was allemaal zo mooi dat ik er helemaal niet aan dacht.
Zondags gingen we naar het de hoger gelegen gebieden van het eiland. Helaas regende het hier de hele dag maar als nog mooie dingen gezien. Het zoetwater meer van het eiland. In de hacienda gebruiken we ook dat water voor douchen en koken. Door de regen leek het er alleen meer op dat we in Schotland waren dan op de Galapagos. Na het meer zijn we naar een fokcentrum gegaan voor landschildpadden. Ik wist niet dat ze zo weinig konden bewegen maar dan kan je er wel een goed foto van maken.
Ook was het weekend een feest weekend. Er werd een soort van onafhankelijkheid geviert en het was natuurlijk carnaval. Zaterdag avond was er een groot optreden in het dorp en het hele eiland liep er voor uit. En afgelopen maandag begon het echt carnaval feest op het strand natuurlijk. En dan sta je zo te kijken naar de optredens en dan word je zo van achter aangevallen door wildvreemde en dat word je gezicht zomaar rood geschilderd of je krijgt schuim over je heen. Echt heel leuk we hebben toen zelf ook maar wat dingen gehaald want er moest natuurlijk wat terug gedaan worden.
Uiteindelijk eindigt het natuurlijk met nog meer kleur op je gezicht en schuim over je heen maar ik was er nog aardig goed vanaf gekomen. Heb me lekker kunnen uitleven.
Volgend weekend is het tijd om een andere eiland te gaan bezoeken en hopen dat het lukt op de verschillen in vogels te zien ;).

  • 23 Februari 2012 - 08:51

    Paps:

    Hoi feestganger,
    Ziet er heel gezellig uit. Wat went dat snel he, the good life..
    Die foto met die haai, spannend hoor. Ik geloof dat mams daar anders over denkt ;-)
    En gewoon doen hoor, die andere eilanden. Ik wil nog graag een foto zien dat je samen met een zeeleeuw op het strand ligt te zonnen.
    Nog het nieuws gehoord van je Australische vrienden? Mijnbouwbedrijf Rio Tinto heeft een zuivere roze diamant gevonden van 12.76 karaat ! Toch maar even solliciteren dan?
    xx

  • 23 Februari 2012 - 11:08

    Anne:

    wauw vet zeg!! dat feest ziet er een stuk leuker uit dan die rare carnavalsgangers hier! het was zelfs op het nieuws: De politie in brabant heeft een wortel aangehouden.... een wortel?! ja een wortel. hij verkocht op die manier drugs. logisch dat hij gepakt is maar in eerste instantie denk je echt van WTF?! het is trouwens wel heel grappig.. ik zie net foto's van jou bij een zoet water meer en ik zit hier te wachten tot dat ik uberhaupt weer water heb!! dat melden ze ook niet even van te voren.. ik zit dus te wachten op water zodat ik kan afwassen en naar huis kan. ik moet zelfs naar de vu om te plassen!! maar geniet er daar nog maar even van zon, zee, strand etc.
    XXX!

  • 23 Februari 2012 - 23:23

    Aron:

    Nou ziet er goed uit hoor! Als ik dit zo lees baal ik stiekem toch wel een beetje dat ik niet naar de Galapagos ga! Veel plezier nog! Xx

  • 24 Februari 2012 - 11:34

    Het Thuisfront:

    Hoi Frida!
    Misschien heb je het al gehoord maar prins Friso is een kasplantje geworden.zijn hart heeft 50min stil gestaan en ze hebben hem die tijd gereanimeerd. Hij heeft grote hersenschade opgelopen en ze zijn nu op zoek naar een refalidatie centrum. Dus waarschijnlijk komt er een begravenis aan. Geen koninklijke in delft want hij was uit de familie gestapt maar misschien wel een in Engeland. Daar woonde hij.
    Dat was weer het laatste nieuws uit het koude nederland.

    Xx

  • 25 Februari 2012 - 16:23

    Paul:

    Super gaaf allemaal zeg! En waarschijnlijk een beter carnaval gehad dit jaar dan vier jaar geleden(A) En zoek de verschillen op de andere eilanden. moet wel heel bijzonder zijn zoveel verschillende soorten bij elkaar!

    xx

  • 25 Februari 2012 - 18:30

    Boersmaatjes,:

    Hoi Frida,

    Andre is 9 maart jarig, dan nog maar een maandje en ben je alweer terug, wat gaat dat toch snel.

    Ik vroeg me af of je die regenlaarzen wel nodig hebt daar op de Galapagos eilanden.
    Ik hoop het niet.

    Ik ben ook benieuwd wat je verder de hele dag doet, dan feest vieren en dieren bekijken, want je zou daar toch ook vrijwillerswerk doen?

    Hier is Holland is het voorjaarsvakantie, voor Bart en Merel. Dat betekent voor Bart 3 "niet slaap" nachten met vriendjes. En voor Merel is het wachten op de CITO uitslag.

    Ik hoop weer op een hele gezellige week voor jou, en weer snel van jou te lezen.

    Groetjes,

    Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador en Peru

Recente Reisverslagen:

10 April 2012

Laatste week

30 Maart 2012

Machu Picchu

23 Maart 2012

Titicaca meer

17 Maart 2012

Van de woestijn naar de bergen

05 Maart 2012

Galapagos het paradijs op aarde
Frida

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 27838

Voorgaande reizen:

14 Januari 2012 - 08 April 2012

Ecuador en Peru

Landen bezocht: